Jul - Påsk - Allt i en enda röra

Jag måste ju få påstå att Kyrkan är en väldigt rolig arbetsplats. Som nog alla vet så är det ju snart jul, och snacka om att jag längtar, men i Kyrkan så har man redan börjat planera inför typ sommaren. Tycker det är jättekul med den oerhörda framförhållningen som man har. Om jag inte missminner mej så har Tidaholms Pastorat planerat alla sina gudstjänster fram till typ...hm... var det Tacksägelsedagen eller nått... och det är ju sjukt!

*skrattar*

Anledningen till att jag kom att tänka på det var att jag håller på och skriver en text till Kyrkfönstret, vår pastoratstidning, och texten handlar om påsken.


Annars är det fullfart på mej som vanligt. jag åker ju hem till skogen på lördag så det ska packas och städas innan jag åker. Jag är ledig i morgon med så då har jag massa tid att hinna med allt som ska fixas... är inte riktigt klar med mormors julklapp heller, den måste jag fixa.


Sen är jag sjuk fortfarande. Hade ju influensa hela förra veckan, jätteroligt. Den här veckan så har det gått över i snorande och igår kväll så kom hostan. Så jag lär vara sjuk ett tag till tyvärr. Jag hoppas bara att jag blir frisk innan julafton. Det känns inte så roligt att vara sjuk då.


Kommentarer
Postat av: kyrksyster

Jo, bakom kulisserna i kyrkan är man i alla högtider på en gång... så är det.

2008-12-18 @ 17:59:18
URL: http://blogg.aftonbladet.se/13059
Postat av: Vicky

så hade jag hittat hit också ;) Inge kul att vara sjuk. Hoppas att du hinner bli ordentligt frisk till näska kurs// Kram

2008-12-28 @ 13:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0