Jag vill ha!!!

Okej. Nu börjar det bli lite jobbigt. Vart har alla basister tagit vägen? :S

Har repat lite inför min konsert tillsammans med Tor på piano och Gustav på trummor. Det låter riktigt bra :) Men som du kanske redan listat ut så har jag basistproblem... och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa dom.

Har gått och funderat lite mer över ironin som jag skrev om igår. Det finns mycket dubbelmoral överallt, minst inte hos mej själv. Jag kommer så väl ihåg en grej som hände när jag satt på tåget hem till Sjövik efter att ha varit hemma i Värmland en sväng. I Karlstad kliver det på en tjej som pratar i telefon med sin kompis som hon ska till. När konduktören kom förbi frågade hon om hon kunde öppna en cider. Visst så länge du inte stör blev svaret och visst det hade ju inte jag något emot. Men jag såg verkligen ner på dej tjejen, och det var så hemst att konstatera det. För hon satt alltså på tåget och drack. Till hennes kompis sa hon att förra gången hade hon druckit 10 stycken... okej...?!?!
Okej att man kanske vill ta en cider i goda vänners lag. Men att sitta på ett tåg och supa.... Det förstår jag mej inte på. Egentligen borde jag inte bry mej...men jag kände hur jag mer och mer såg ner på henne.
Jag säger att jag accepterar alla människor, och så sitter jag där och bara tycker att jag är så bra....

Det var ingen rolig upplevelse kan jag säga. Men jag lärde mej en del om mej själv av det och jag har funderat länge på händelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0