Torsdag, och ingen kör :(

Vaknade i morse med ett mess på min telefon som informerade mej om att körledaren är sjuk så det blir ingen kör idag... Vilket i sin tur betyder att jag inte har några lektioner idag. Tråkigt! Sen att missa kören är ju ingen höjdare det heller.

Igår var det ju som sagt Svensk visa, och det tyckte jag gick jättebra :)
Börjar få lite ordning på min röst. Inte för att jag vet vad jag gör med det låter ju bra enligt andra.... :P

Pratade lite med min mor tidigare, ringde igår men det var ingen som svarade. Man måste ju se så att dom har det bra hemma i urskogen ;)

Igår kväll när jag såg på nyheterna så blev jag ganska full i skratt. Det var en taxichaufför som hade ingripit när några killar stått och varit otrevliga mot en tjej. Taxichauförren blev sen anmäld för "ofredande" och nu så håller förhandlingarna på. Jag tycker att det är ganska underhållande och ironiskt att någon blir anmäld efter att ha visat civilcurage samtidigt som ett av våra partier försöker driva igenom en civilcuragelag som ska göra det straffbart att inte ingripa..... dubbelmoral???
Sen vet ju inte jag vad som verkligen hände när taxichauffören ingrep men jag tycker fortfarande att det är jäkligt underhållande, för jag kan inte gör anågot annat än att skratta åt det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0