Första från Tidaholm

Ja... jag har tyckt ganska länge att det har varit dags att skriva något från Tidaholm, men när man jobbar inom kyrkan så har man så mycket att göra så man hinner inte med så mycket annat... eller är det bara jag kanske ;)

Iaf, nu har jag börjat mitt Volontärår i Svenska Kyrkan och hittils så har det varit jätteroligt!
Mina veckor är ganska fullspäckade med allt från miniorer och juniorer till ungdomsgrupp och komfirmander till gudstjänstgrupp och annat jag kan hitta på.
Tidaholms församling, som jag har hamnat i, har verkligen en bred verksamhet!
Dom har oxå ett torgcafé varje onsdag då det kommer massa tanter som säljer kaffe och kaka till billiga priser. Idag hade det till exempel kommit över 250 personer. Det är inte dåligt av våra pensionärer att först baka alla kakor och sen stå och sälja dom samt diska efter alla. Sån vill jag med bli när jag blir pensionär ;)

Det var i alla fall en lite lägesrapport från mitt liv här i Tidaholm. Nu måste jag gå iväg för att förbereda seniorgruppen (som är en tonårsgrupp), för vi ska måla spargrisar ikväll :D

Puss på er alla // Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0