Storsamling och besök på äldreboende

Dagen har varit fullspäckad!



Det inleddes med Mässa klockan 8:00 i morse. Sen hade vi storsamling med alla som jobbar inom Pastoratet. Det var intressant. Så jag blev presenterad för alla. Det känns underhållande att jag har jobbat här i 1½ månad och inte träffat alla än, men det var några nya ansikten bland vaktmästarna.

Sen hamnade jag på ett bananskal och fick åka med till Hellidshemmet (tror det heter så) och vara med på en gudstjänst där. Det kändes dom om jag var tillbaka. Jag jobbade på ett äldreboende för dementa i somras så jag fann mej ganska fort där. Ibland så saknar jag mina gubbar och gummor.
Men gudstjänsten var fin och det var roligt. Efteråt blev vi bjudna på kladdkaka på dagvården. Väldigt gott kan jag säga. Och jag kände att det var ett tag sen som jag åt kladdkaka... är nog dags att göra en tror jag :)

Sist för dagen var Konfirmanderna. Vi hade ett pass ute i Norra Kapellet. Alla helgons dag närmar sej ju så vi beslöt att redan nu börja prata om döden och allt som hör till. Det var en rolig lektion.
Jag känner att även jag lär mej saker ibland.

Man lär så länge man lever!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0