Dum - det är jag

Ja, nu har jag fått ordentliga belägg för att jag nog är den dummaste människan som finns. Om det någonsin var något tvivel om saken.
För 2½ timme sen så låste jag ut mej själv från min lägenhet... Jag skulle gå ner och hämta tvätten och glad ihågen smäller jag igen dörren med lås som låses automatiskt. Och två steg ner i trappan så kommer jag på det, jag har glömt nyckeln. Tur att jag i min dumhet iaf hade telefonen med mej. Så jag ringde kyrkoherden så hon fick hjälpa mej.
Det ska finnas en extra nyckel på fängelset, sa jag till henne så hon började med att ringa dom och försöka få tag i fängelsediakonen som åkt på semester. Men när de letat klart och fått ut nyckeln från fängelset så var det ju fel nyckel så klart. Jaha... nej då får vi ringa till en arbetskollegas man som är låssmed. Och när han väl kom så gick det på två minuter, vilket var skönt. Men snacka om att jag vara arg på mej själv! Jag är sååå dum!
Jaja... nu hoppas jag att jag inte gör om det här. Och sen konstaterade kyrkoherden att ett lås som man måste låsa för att det ska stängas är nog en bra investering nångång i framtiden. Så slipper förvirrade volontärer låsa sej ute och vara jobbig mot folk en sen lördagkväll....
Det mest klockrena är ju att det är kvällen innan jag åker till Taizé... *suck*
Hade det varit en vanlig kväll hade jag ju kunnat sova någonannanstans inatt och ordnat upp det i morgon... men icke... jaja... nu är jag inne iaf och ska packa det sista. Jag skriver en "sista hälsning" (vad begravningsaktigt det låter) i morgon innan jag åker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0