Sjukskriven

Igår var jag till vårdcentralen, för nu känner jag att det får vara nog med sjudom för min del. Jag satt och tittade igenom mina kalendrar och kom fram till att jag har varit sjuk en gång i månaden sen i höstas. Det kan ju inte vara riktigt normalt.
I alla fall, jag var på vårdcentralen. Där blev jag ordinerad lite mediciner för mina förkyldningar och problemet med mina axlar. Sen har jag även fått remiss till sjukgymnasten så jag hoppas att de hör av sej snart. Sen tog dom även lite prover.
Läkaren frågade om jag ville få en sjukskrivning, men jag sa att jag skulle prata med min handledare först. Och nu så har vi bestämt att jag ska bli sjukskriven 50%. Det är på ett sätt ganska skönt för då kan jag fokusera på att bli frisk istället för att ha ångest över alla timmar jag måste jobba igen. Så nu ska jag ringa till vårdcentralen och fixa det...

Jag hoppas verkligen att jag kan bli ordentligt frisk den här gången. Det tar ordentligt på mej att vara sjuk hela tiden, både fysiskt och psykiskt. Jag blir så trött. Men just idag är det lite sol ute och jag hör några fåglar så jag ska ta mej en lite promenad ute i solen... älskar när våren börjar komma :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0