Café på Flämslätt

Sitter här på Flämslätt på Inspirationshelg för ledare. Det har varit väldigt intressanta dagar.

Just nu har vi Café och vi underhåller och samlar in pengar till ett projet i Costa Rica. Det som jag tycker är väldigt underhållande är att alldeles nyss så framfördes Hallelujah. Den där "I heard it was a secret chord..." osv.
När jag var hemma under jul så hälsade jag på två vänner till mej och de upplyste mej om vad den låten egentligen handlar om. Jag har sjungit den själv ett par gånger men jag har haft lite problem med vad den vill säga. Jag har inte riktigt fattat texten. Men, som sagt var, min goda vän upplyste mej om att den handlar om ett samlag... och då fattade jag den verkligen. Det roliga är ju att dom flesta inte vet det. Så när man framför den i kyrkliga sammanhang så är det lite underhållande ;)

Tidigare idag var det workshops och ajg fick vara med på en med afrikansk sång och dans. Så mycket dansande blev det inte, men destu mer sång :D
Jag måste ju bara säga att jag älskar afrikansk sångför den är så medryckande. Helt fantastiskt!
Så jag köpte två skivor och en bok med låtar i så här ska sjungas!!!

Nu ska jag nog snart gå till mitt rum och sova. Är lite sliten.

Sov gott och mycket kärlek till er alla!
                                                        // Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0