Skog överallt...

Gud vad skönt det är att vara hemma!



Jag har varit hemma i skogen hos mor och far sen igår och det är jätteskönt. Idag har vi varit i Karlstad, jag, mamma, mormor och Sara. där shoppade vi loss ordentligt. Ja, inte jag, men dom andra ;)
Sen kom mormor och morfar över vid 18 tiden för att äta tacos. Det är så härligt att se dom. Morfar mår mycket bättre nu än sist jag såg honom och mormor snurrar på som vanligt.


Nu har jag ju även hunnit bekanta mej med nytillskottet i familjen, Trixie. Snacka om ett litet energiknippe. Så söt :)

I natt så sov hon hos mej en sväng. det var jättemysigt. Jag har verkligen saknat att ha katt... det är lite ensamt i Tidaholm ibland. Men det funkar det med. Trulsa, den nyblivna gammelkatten, tar det ganska bra tycker jag. Mamma var lite orolig att Trusla inte skulle tycka om det och rymma... men hon har stannat kvar.


Åh, jag måste bara berätta vad jag har fått i väldigt förtidig födelsedagspresent. Vi var inne på Eldopalen i Karlstad och där hittade jag en ulljacka med fleece som foder. Jag kände direkt att det kan vara bra att ha en sånn. Den såg varm och skön ut. så mormor och mamma köpte den åt mej i väldigt förtidig födelsedagspresent ;)

Så nu kommer jag se mer bohemisk ut än vad jag egentligen är när jag åker till Taizé om en vecka, med ulljacka och palestinasjal.

Jag tyckte det var lite underhållande idag när vi kom ut från Mitticity, köpcentrat i centrala Karlstad. Där stod kommunisktiska partiet och RKU och hade en... hm... ja någonting och delade ut lappar om att man skulle bojkotta israeliska varor för att inte stödja ockupationen. Och jag råkade ju ha på mej syrrans palestinasjal och en kille stack ett infoblad i min hand och sa nått om att bojkotta Israel och inte stödja ockupationen. Sara sa efteråt att det var ju klart att han skulle stoppa ett sånt blad i min hand, eftersom jag hade palestinasjal. Nu är det så att jag har palestinasjal för att jag tycker det är snyggt och för att just den sjalen är så varm och skön, så det är inget politiskt ställningstagande. Men jag kom på senare att det hade varit underhållande att säga "Nej jag är proisraelisk och stöttar invasionen", bara för att se reaktionen. Jag tycker det är underhållande att leka med stereotyper och fack som man hamnar i bara för att man ser ut på olika sätt, har på sej speciella saker eller är något speciellt. Men jag är egentligen för feg för att göra det ordentligt. Jag skulle tillexempel aldrig ha kunnat säga så till killen. Men det hade varit spännande att se reaktionen.
Jag ska kanske förtydliga att jag inte har tagit ställning i Israel-Palestina frågan, bara så ni vet ;)

Nej, nu ska jag lägga mej på mor och fars säng och titta på Körslaget med mamma och yster.

Puss och kram på er!
                                // Jenny


Kommentarer
Postat av: Susanna Blomstrand

Det låter verkligen hur skönt som helst att va hemma hos mor o far i skogen! Jag längtar ju hem lite bara jag hör det :P

ha det gött, storkramar/Snus

2009-02-04 @ 11:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0