Städmani

Jag fick världens ryck för drygt två timmar sen. Här ska städas tänkte jag...


Jag har hunnit städa rummet och toaletten, men köket ser ut som hej-kom-och-hjälp-mej. Jag tänker att jag röjer köket men dammsuger och torkar golvet i morgon. Det börjar bli sent nu och jag är trött.

Dagen har varit väldigt... hm... ja något. Som alla torsdagar så började den 8:00 med att arbetslaget träffas och har lite möte. Sen fortsatte det med konfirmandplanering och lunch. Efter lunch satt jag, Peter, Petra, Richard och Martina och planerade sommarkonfirmanderna som vi ska ha på måndag. Det blev förintelsetema eftersom det är förintelsens minnesdag på söndag. Så vi spånade lite idéer och jag kom att tänka på en bok jag läst, en av de bästa faktiskt. Just då kom jag inte på vad den hette men 20 minuter senare kom jag på det. Vid avgrunden av Gitta Sereny. Boken är en intervjubok med Franz Stangl som var kommendant i Treblinka. Det är en väldigt bra och intressant bok. Jag ska läsa lite ur den som inledning på vår konfirmandlektion på måndag, så det kan bli spännande.
Eftersom jag inte äger boken så fick jag bege mej till biblioteket med mina kryckor... men det gick bra det med ;)
Det värsta var ju att när jag var utanför biblioteket så upptäckte jag att jag inte hade med mej mitt lånekort, men jag hade en snäll bibliotikarie så jag fick låna iaf :D

När jag kom tllbaka så var det bara att slänga sej in i konfirmandundervisningen av torsdagsgruppen. Det var en bra lektion med tema Bön. Vi pratade vanlig bön, Herrens bön och vilka böner som förekommer i gudstjänsten.

Sen så fick jag ju mitt städryck. Men orken börjar mattas av nu så jag ska nog snart ge mej och ta mej en dusch....

I morgon så ska jag packa inför Flämslätt och möta upp med Martina. Vi ska gå och prata med en tatuerare i stan. Det ska bli riktigt roligt för jag har velat tatuera mej igen väldigt länge nu. Det är ju ändå 5 år sen jag tatuerade mej.
Så det är mina planer för morgondagen... sen ska jag nog städa klart köket ordentligt och handla lite saker. Typ tvål och schampoo för det börjar ta slut.

Nej... städa någorlunda färdigt var det....


God natt!

             // Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0