Andrum - andas in, andas ut

Jag kommer precis från kyrkan och Andrum. Det var så roligt att sjunga idag! Jag är på fantastiskt humör.
Repertoaren bestod av Gå varsamt min kristen och Come sunday. Det kändes bra när jag sjöng, även om jag trasslade in mej i texten på Gå varsamt. Jag sjöng nämligen alla 5 verserna på den och eftersom jag bara har sjungit två tidigare, och med en äldre textvariant, så hoppade jag lite. Men det ordnade till sen ändå.
Steffen höll en bra predikan oxå. Temat för veckan är ju Prövningens stund och han läste en bit ut Apostlagärningarna om när Paulus och Silas var fångar och bad... kommer inte ihåg vilket kapitel men iaf.
Han utveckalde texten väldigt bra tycker jag. Och det passade med mina sånger med. Jag inledde varje sång med några ord så jag styrde tankarna lite för de som lyssnade. Det går ju att presentera sångerna på olika sätt så att de passar någorlunda in i sammanhanget ;)

Jag har börjat läsa igen. Det är väldigt skönt och avslappnande. Har precis läst ut Drottningens chirurg  av Agneta Pleijel. Helt okej. Och nu har jag fått låna Om jag kunde drömma, skriven av Stephenie Meyer. Boken är den som filmen Twilight baseras på. Jag är faktiskt mer för att läsa böckerna än att se filmerna.
Men syrran och jag har bestämt oss för att se Låt den rätte komma in någongång. Boken är ju fantastisk och John Aijvide Lindqvist är en otrolig författare. Syrran älskar hans böcker och tvingade mej att läsa dom. Och jag kan säga att jag håller med henne!

Nu ska jag gå och försöka få i mej lite mat... har ingen lust att göra nån mat men magen väsnas så det är väl dags. Sen ska jag öva in lite Taizésånger, eller snarare melodislingorna som ligger över sången. Jag och Steffen ska ha en Taizéandakt på lägret till helgen och jag tycker det skulle vara roligt att sjunga några av melodistämmorna. Det gör det lite roligare att sjunga dom tycker jag. Det var så häftigt när jag var i Taizé och höra bröderna sjunga dom. Även om jag inte förstod någonting av vad de sjöng så var det otroligt vacket.

Efter övandet så blir det seniorgruppen och idag ska vi baka pizza. Hm, jag kanske inte behöver äta så mycket eftersom det blir pizza sen. ;)

Lots of love!
                // Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0