Födelsedag

Det var längesen som jag hade en så härlig dag som idag :D

Så glad är jag efter min födelsedag


Hela dagen har bara varit fantastisk, och full av onytttigheter.
Det började med att jag träffade Petra ute på Rudbeck, gymnasieskolan, där fikade vi och pratade med lite ungdomar. Sen var det dags för mej att börja med lunchen, för det var jag som var ansvarig för lunchlagandet idag. Efter att arbetslaget ätit pasta med kyckling i currysås så var det dags för onyttighet nummer två faktiskt. Iaf, en väldigt god tårta blev det till efterrätt men grädde och choklad på toppen och bland annat kolasås inuti... fantastiskt gott!

Sen så var jag ansvarig för andakten på dagens träffpunkt. Träffpunkten är för pensionärerna och då kommer någon intressant person och berättar om något. Idag var det en man som pilgrimsvandrat från León till Santiago de Compostella. Det var riktigt intressant, och min andakt var verkligen uppskattad. Jag pratade kärlek, det har varit mycket kärlek i mitt liv senaste tiden känner jag :)

Efter massa fika med de söta pensionärerna så var det dags att ha mina juniorer och då blev det våfflor...
Jag och Jerry stekte våfflor för glatta livet för att göda de små ;)

Klockan 18 så gick jag ner till nästa grupp, Ungdomsgruppen. Vi hade väldigt roligt. Vi målade på muggar och satt och tjötade massor. Sen kom Petra ner med bakelser som hon och två i gruppen hade gjort i ordning. Så då blev det ännu mer onyttigheter, men allt var gott :)
När jag satt och pysslade så hittade jag lite piprensare och när jag satt och försökte improvisera ihop någonting så blev det en blomma.

-

Amanda gjorde också några blommor så tillslut blev det en lite bukett :)

Jag glömde ju berätta vad jag har fått i födelsedagspresent!
Jag fick en fin KitchJesusBag av arbetskamraterna och en väldigt fin ring av Petra, så här ser de ut:



Mina kollegor skojade med mej och sa att om jag var feg så kunde jag använda bagen som tvättpåsen, men om jag var modig så kunde jag ha den som badpåse. Och så klar kommer jag använda den som badpåse när jag går till stranden i sommar. Tiden då jag hymlade med min tro och inte ville skylta med den är förbi! :)

Tack!
Tack till alla fantastiska människor som har gjort min födelsedag helt fantastisk!
Jag måste bara få säga att så bra som jag mår nu har jag nog aldrig mått. Det är så härligt!
Nu längar jag bara till lördag då några volontärer kommer och ska fira mej med mat, tårta och rockband i källar'n ;)

Sov gott alla godingar!
                                   // Jenny




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0