Jenny Löfgren tittar på Hairspray och njuter av naiviteten, luftslotten och att även den fula tjejen kan få den snygga killen i slutet.

Så har det stått på min Facebook de senaste timmarna. Men Hairspray är en helt fantastisk film.
Jag tycker det är så roligt för jag kan verkligen känna igen mej i Tracy. Jag älskar låten I can hear the bells, för där bygger hon det  största luftslotten någonsin och jag är likadan. Bara för att han krockade med henne och sa ursäkta så drömmer hon om giftemål och att de blir gamla tillsammans. Jag är precis sån!
Okej, jag drar kanske inte på så mycket när jag gör mina egna luftslott men iaf ;)

Sen älskar jag slutet. Oftast är det den fula (eller mindre vackra) killen som får den snygga tjejen, men jag har inte sett någon film där det är tvärt om, iaf inte vad jag kommer ihåg.
Och ibland är det skönt att se sånt med, speciellt när jag känner mej lite små deppig.

"I'm big, blond and beautiful...."

// Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0