Jes 53

Aj vad ont jag har i fötterna! Jag har stått och gått hela dagen. På förmiddan så kopierade jag upp kokböcker för syföreningen i en av distrikten har gjort en som de ska sälja tillförmån för fasteinsamlingen. 39 han jag göra idag, bara 61 kvar....

Vid 11 så gick jag och simmade. :D
Jag kände igår att det vore skönt och jag var nöjd när jag lyckades få in det i mitt schema. Sen var jag ju ganska nöjd när jag hade simmat med. Det blev 1000 meter den här gången med.

Sen var det dags för konfirmander. Det var riktigt roligt att ha dom idag.... Jag känner att jag verkligen vet vad jag pratar om nu. När jag tidigare har haft konfirmander så har jag inte riktigt vetat så mycket som jag vet nu. Det är skönt att prata om saker som jag kan :P

Nu kommer jag till Jes 53, det är mitt nya favorit bibelställe, hela kapitlet. Jag läste det på andakten idag. Det är en profetia som man som kristen tolkar att den handlar om Jesu lidande och död. Jag tycker stället är så fint och det beskriver allt väldigt bra. Sen berättar jag min fotbollsliknelse som jag fick av en syster i Taizé. Jag gjorde andakten redan i torsdags med mina vinterkonfirmander och det funkade bra. Det gick även idag med sommargruppen.

5 Men det var våra sjukdomar han bar,
våra plågor han led, när vi trodde
att han blev straffad av Gud, förnedrad.
Han blev pinad för våra brott, sargad för våra synder,
han tuktades för att vi skulle helas, hans sår gav oss bot.

Och tack gode Gud för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0