Taizé-andakter

Att inleda dagen med en Taizé-andakt tycker i alla fall jag är det bästa sättet att börja den.
Som vanligt på torsdagar så har vi någon form av personalsamling, idag var det dags för APT, arbetsplatsträff. Peter hade hand om andakten och han hade bett mej att spela tre sånger från Taizé. Bless the Lord my soul, Toi, tu nous aimes och Wyslawiacie Pana, på svenska Lova Gud, min själ, Gud, du är kärlek och Låt oss prisa Herren.

Jag måste ju få påstå att jag älskar sångerna från Taizé. Det är ett lugn i dom som är helt fantastiskt!
Sen har jag och Linde pratat på att ha en Taizé-andakt, med hela Taizé upplägget med textläsning och tystnad. Och idag så tog Agneta upp det på personalsamlingen så nu är datum bestämt och planeringsgrupp fixad... så nu gäller det för mej att lära mej verserna till några av låtarna. Jag kan redan versen på Gud, du är kärlek och Inget kan bli ett hinder (på engelska Nothing can ever), men det finns några låtar till som jag inte hunnit öva in än. Men det blir mitt nästa projekt :P

Men annars så har dagen rullat på. Jag var så glad i morse för jag hade tagit ur ett paket färs ifrån frysen i måndags och jag hade inte hunnit göra något med det än så jag kände att nu är det dags. Köttfässås är bra att ha, tänkte jag i morse så jag gjorde det. Oftast så blir mina kryddningar helt kassa. Det smakar ingenting men är jättestarkt. Men idag lyckades jag :D
Snacka om att jag var stolt!

Imorgon bär det av på konfaläger med min torsdagsgrupp. Det ska bli jättekul, hoppas jag iaf. Så nu ska jag packa och faktiskt gå och handla lite...

God kväll!
               // Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0