Vasalopp

Imorse gick jag upp tidigt för jag skulle vara med på gudstjänsten. Och när jag åt frukost så tittade jag på början av Vasaloppet. Jag har faktiskt länge varit lite sugen på att köra Vasaloppet och idag så kom känslan tillbaka. Så när jag pratade med syster yster tidigare så frågade jag henne om hon ville göra det med mej. För jag tror att jag skulle ha lättare att träna innan och även genomföra det om jag hade någon med mej. Vi pratade lite fram och tillbaka och kom fram till att vi skulle försöka oss på Tjejvasan nästa år. Så då har vi hela sommaren, hösten och vintern på oss att öva upp min kondition. Och ja, det var meningen att skriva min för syrran är ganska vältränad redan. Men jag tror hon kommer bli ett ganska bra stöd för mej. Eller snarare en ganska bra slavdrivare :P


Gudstjänsten idag var jättehärlig! Det var många i kyrkan (vilket kanske mest berodde på att Gospelkören var med men i alla fall) och det var en härlig stämning. Jag fick vara med och dela ut nattvarden. Jag tycker det är så fantastiskt att få göra det. Jag vet att jag har orerat om detta tidigare, men jag kan inte hjälpa att det känns så fint att får göra det.

Jag tycker även att det är skönt att det är mars nu. Nu snart så kommer våren :D
Jag ska nog ta och skriva ett vykort till min söta farmor. Hon fyller år på onsdag och hon brukar bli så glad när man kommer ihåg henne. Dom är söta de där mor- och farföräldrarna. När jag har skickat ett vykort eller brev brukar de vara så glada när de träffar mej. Det är fantastiskt hur något så litet kan göra så mycket. Jag menar, det tar 5 minuter att skriva ett vykort och det är inte ansträngande alls. Egentligen borde man skicka mer vykort och brev det gamla vägen. Jag tycker det är väldigt roligt att få "vanliga" brev. Det är ganska roligt, för i min släkt brukar vi uppmärksamma namnsdagar, och varje år brukar jag få minst 2 vykort. Ett från mammas moster Karin och ett från mormor och morfar. Jag tycker det är så gulligt av dom att dom fortfarande skickar och jag ser framemot det varje gång. Sen får jag vykort även på födelsedagen, och det är minst lika kul :)
Mer vykort och snigelpost åt folket säger jag bara!!!

Lots of Love!
                        // Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0